دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1398 - 08:20
باقری در گفتگو با آنا:

صنعتگران نیازها و مشکلات بخش صنعت را به دانشگاه اعلام کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: صنعتگران قابلیت‌های دانشگاه‌های کشور را باور و نیازها، مسائل و مشکلاتش را ابتدا به دانشگاه اعلام کنند.
کد خبر : 385867
1481689977-635651299552401464.jpg

مهدی باقری در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا با توجه به اعلام فهرست مشکلات و نیازهای وزارت صنعت، معدن و تجارت  و ابراز خرسندی رهبر انقلاب از این موضوع و اینکه رهبری فرمودند اکنون نوبت وزارت علوم و دانشگاه‌هاست که برای حل این مسائل وارد میدان شوند، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس و استان هرمزگان از سال گذشته برنامه‌ای را در بحث پایش برای شناسایی و حل مسائل مرتبط با حوزه دریا آغاز کرده که در نخستین اقدام نیازهای صنایع دریایی استان هرمزگان را جمع‌آوری کردیم  و در سامانه پایش قرار دادیم تا دانشجویان و مهندسانی که می‌خواهند در این زمینه کار کنند، بدانند باید چه مباحث و مواردی را دنبال کنند.


وی افزود: از ابتدای سال جاری در راستای اعلام نیازمندی‌های حوزه صنعت در استان هرمزگان، دو تفاهم‌نامه با اداره بنادر، دریانوردی و پالایشگاه این استان امضا شد تا طرح‌های برون‌دانشگاهی آنها به دانشگاه ارجاع داده شود.



در مدرسه تخصصی هتل‌داری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کیش، کارهای مربوط به طراحی و ساخت ماکت‌ کوچک‌شده‌ هتل در حال انجام است تا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این ماکت شهریور 98  رونمایی شود



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان و واحد بندرعباس تصریح کرد: طبیعتاً با تأکیدات مقام معظم رهبری و ابلاغ این نیازمندی‌های صنعت به دانشگاه،‌ می‌توان ارتباط بسیار نزدیک‌تری برقرار کرد و ما هم به همین سمت حرکت می‌کنیم تا بتوانیم از فرصتی که پیش آمده استفاده کنیم.


باقری درباره انتظار دانشگاه از بخش صنعت به آنا گفت: قابلیت و توانمندی دانشگاه‌های خود را باور کنیم و بدانیم این پژوهشگرانی که در حوزه‌های دانش‌بنیان و تحققیات کار می‌کنند، این قابلیت را دارند که بتوانند مسائل و مشکلات صنعت را حل کنند و دیگر نیازی نیست که بخواهیم برای خیلی از این کارها، ارز از مملکت خارج کنیم و قطعاتی را بخریم که می‌توانیم مشابه‌ آن را در ایران با اتکا به دانشمندان داخلی تولید کنیم.


وی افزود: انتظاری که از صنعتگران داریم این است که قابلیت‌های دانشگاه‌های ما را باور و نیازها، مسائل و مشکلاتش را ابتدا به دانشگاه اعلام کنند، اگر دانشگاهیان نتوانستند در داخل این خواسته‌ها و نیازها را تأمین کنند برای تهیه و تأمین قطعات، دستگاه‌ها و نیازها سراغ گزینه‌های خارجی بروند.


ساخت ماکت هتل در دانشگاه آزاد اسلامی کیش


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان در بخش دیگری از گفتگوی خود با آنا در مورد اقدامات این دانشگاهی در راه‌اندازی و توسعه مدارس تخصصی و آکادمی‌های ورزشی اظهار کرد: با توجه به زیرساخت‌های مناسب ورزشی مدارس سمای استان هرمزگان و با ابلاغ دستور معاونت دانشجویی، حوزه سما مکلف شد تا برای راه‌اندازی آکادمی‌های ورزشی اقدام کند تا در تابستان مردم بتوانند از ظرفیت‌های موجود ورزشی استفاده کنند.


باقری تصریح کرد:‌ در مدرسه تخصصی هتل‌داری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کیش با برگزاری چند جلسه و انتخاب مشاور، کارهای مربوط به طراحی و ساخت ماکت‌ کوچک شده‌ هتل در حال انجام است تا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شهریور این ماکت رونمایی شود.


انتهای پیام/4121/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته